همان طور که می‌دانید، افراد زیادی هستند که روز خود را با خوردن یک فنجان قهوه آغاز می‌کنند. حتی بیشتر افراد برای شروع یک روز خوب و پر انرژی قهوه صبح خود را در یک کافه میل می‌کنند تا سرشار از آرامش و انرژی شوند. این که دکوراسیون یک کافی شاپ زیبا و خاص باشد، می‌تواند هم افراد زیادی را به سمت خود جذب کند و هم حس و حال خوبی را به مشتریان القا کند. با ما همراه باشید تا با اهمیت دکوراسیون کافی شاپ بیشتر اشنا شوید.

طراحی کافی شاپ در آغاز کار

قبل از شروع هر کاری بهتر است که طرحی نهایی از آنچه در ذهن خود دارید را بر روی کاغذ پیاده سازی کنید. برای داشتن یک کافی شاپ خوب و پر طرفدار نیز ابتدا باید طرحی که مد نظر دارید، بر روی یک کاغذ بکشید و با کمک افرادی که در این کار تخصص دارند، مشورت کنید تا رنگ و لعاب بهتری را به طرح شما بدهند و بتوانید یک کافی شاپ منحصر به فرد برای خود داشته باشید.

اهمیت دکوراسیون در کافی شاپ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

موقعیت مکانی مناسب

این مرحله یکی از مهم ترین بخش‌ها در راه اندازی یک کافی شاپ است؛ چرا که محل و منطقه ای که قرار است کافی شاپ شما را در دل خود جای دهد، باید از لحاظ موقعیت قرار گیری و دسترسی مناسب باشد. از طرفی نیز سبک دکوراسیون و خدماتی که قرار است در کافی شاپ خود راه اندازی کنید، باید متناسب با سبک کلی منطقه و ساکنان باشد تا بتوانید در کارخود موفق تر شوید.

اهمیت دکوراسیون در کافی شاپ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

رعایت استانداردها

استانداردها در یک کافه به این صورت است که مثلا شما فضایی که برای چیدمان در نظر می‌گیرید، به گونه ای باشد که رفت و آمد برای مشتریان دشوار نباشد. مورد بعدی برای مثال طراحی فضایی است برای افرادی که قصد دارند مطالعه کنند و یا با لپ تاپ خود کار کنند. تمامی استانداردهایی که برای راحتی و زیبایی لازم است را باید در نظر بگیرید تا کافه شما به یک مکان پر طرفدار و شلوغ تبدیل شود.

اهمیت دکوراسیون در کافی شاپ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

دکوراسیون مدرن

اگر طرفدار سبک مدرن در دکوراسیون کافی شاپ خود هستید، باید دقت داشته باشید که ریز ترین جزئیات نیز در ظاهر کافه شما تاثیر دارد و باید انتخابی هوشمندانه داشته باشید. برای مثال می‌توانید در کنار استفاده از اکسسوری و وسایل مدرن، از بافت‌های آجری نیز بهره ببرید تا گرمای صمیمیت فضا را بیشتر کنید و باعث بی روح شدن فضای کافه نشوید.

افراد بسیاری هستند که سبک مدرن را برای کافی شاپ خود انتخاب می‌کنند، اما از آن جایی که تخصص ندارند، هزینه زیادی را متقبل می‌شوند و باز هم فضایی زیبا را در نهایت کار مشاهده نمی‌کنند. پس بهتر است برای اجرای سبک دکوراسیون، با متخصصان این حرفه مشورت داشته باشید.

اهمیت دکوراسیون در کافی شاپ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

دکوراسیون صنعتی

از پر طرفدارترین سبک کافه‌ها، دکوراسیون صنعتی است که صد در صد همه شما شاهد آن بوده اید. به این صورت است که برای مثال از لوله‌های تاسیساتی برای تزئین دیوار و سقف‌ها استفاده می‌کنند. در کنار این لوله‌ها شاهد لامپ‌های صنعتی هستیم که فضای کافی شاپ را بسیار منحصر به فرد و خاص می‌کند.

از طرفی نیز تزئین دیوار‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ اکثر کافه داران به کمک آجر این کار را انجام می‌دهند. ناگفته نماند که این سبک بودجه کمتری را نسبت به دیگر سبک‌ها به خود اختصاص داده است.

اهمیت دکوراسیون در کافی شاپ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

سخن آخر

در نهایت باید گفت که اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار پر سود هستید، باید به تمام جزئیات کافی شاپ خود دقت کنید؛ چرا که کافه محلی است که افراد در آن به دنبال تفاوت با دنیای بیرون هستند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.