شما در هر فصلی از سال باشید و به کافی شاپ بروید، می‌توانید قهوه خود را سفارش دهید؛ چرا که این نوشیدنی به شدت آرام بخش و البته هر نوعش به گونه ای خوشمزه است. اگر دقت کرده باشید، مقداری از این خوشمزگی مربوط به کف شیر یا فومی است که روی قهوه شما نقش بسته است.

علاوه بر خوشمزگی، زیبایی خاصی را نیز به نوشیدنی شما می‌دهد که البته بسیاری از کافی شاپ‌ها، روی این فوم‌ها طرح‌هایی را می‌اندازند که بسیار دیدنی است! برای بسیاری از افراد سوال است که آیا می‌توان این کف شیر یا فوم را در خانه نیز تهیه کرد یا نه؟ باید بگوییم که شما می‌توانید با روش‌های مختلف این کار را انجام دهید. با ما همراه باشید تا بسته به وسایلی که دارید، روش تهیه فوم خود را انتخاب کنید.

فرنچ پرس

اکثر ما در خانه‌های خود یک فرنچ پرس برای تهیه قهوه و دمنوش و… داریم. در این قسمت می‌خواهیم تهیه فوم یا کف شیر را با استفاده از فرنچ پرس آموزش دهیم.

ابتدا لازم است تا شیر را به دمای 60 درجه سانتی گراد برسانید و گرم کنید. پس از آن شیر را داخل فرنچ پرس خود بریزید و پس از آن درب فرنچ پرس را بگذارید. دقت داشته باشید که شیر تمام حجم فرچ پرس را پر نکند و فضایی برای فوم باقی بماند.

پس از آن شما باید درب فرنچ پرس که دارای یک صافی است را به صورت سریع و متناوب به بالا و پایین ببرید؛ طوری که صافی فرنچ پرس در هر سری از شیر عبور کند. اکنون فوم شما آماده است و برای برداشتن می‌توانید درب فرنچ پرس را بردارید و کف شیر را از آن خارج کنید و روی قهوه خود بریزید.

روش‌های مختلف تهیه فوم یا کف شیر در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

دستگاه اسپرسو ساز

در کافی شاپ‌ها با استفاده از این روش فوم یا کف شیر را تهیه می‌کنند. برای این کار کافی است تا یک دستگاه اسپرسو ساز داشته باشید. دستگاه اسپرسو ساز خود دارای ویژگی‌های مختلفی است که تهیه فوم یکی از این ویژگی‌ها است. برای این کار ابتدا شیر سرد را در پارچ‌های مخصوص بریزید. دسته بخار دستگاه اسپرسو ساز را وارد پارچ شیر کنید. پس از آن کافی است تا دکمه بخار را فشار دهید و شیر شروع به کف کردن می‌کند. دقت داشته باشید که یک دماسنج را درون شیر قرار دهید تا هنگامی که دما به 65 تا 70 درجه سانتی گراد رسید، دکمه بخار را خاموش کنید. اکنون فوم شما آماده است!

مایکروویو

یکی دیگر از روش‌های آسان برای تهیه فوم یا کف شیر، مایکروویو است. به این صورت که شما باید یک شیشه مربا یا سس خالی و البته تمیز را بردارید و حدودا نصف شیشه را از شیر سرد پر کنید. سپس باید درب آن را ببندید و به مدت 45 ثانیه آن را تکان دهید تا داخل شیشه و فضای بین شیر شما پر از هوا شود.

بعد از این کار شیشه را داخل مایکروویو بگذارید و حدود 40 ثانیه مایکروویو را روشن کنید تا شیر کمی گرم شود و روی آن فوم تشکیل شود. اکنون شما فوم شیر خود را تهیه کرده اید. فقط دقت کنید که شیر زیاد داغ نشود؛ چرا که کف شیر با کیفیتی را در نهایت کار نخواهید داشت.

روش‌های مختلف تهیه فوم یا کف شیر در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

همزن

در این روش کمی وقت شما بیش از روش‌های قبلی گرفته می‌شود؛ چرا که باید در یک ظرف شیر سرد بریزید و پس از آن ظرف را روی شعله قرار دهید. بعد از این کار و در حین گرم شدن باید با همزن شروع به هم زدن شیر کنید. این کار باید ادامه پیدا کند تا زمانی که روی شیر کف یا فوم نقش ببندد. فقط دقت داشته باشید که باز هم دمای شیر بیش از حد زیاد نشود.

دستگاه کف شیر ساز ( دستی پمپی )

این دستگاه شباهت بسیاری به فرنچ پرس دارد. به این صورت که شما باید اول شیر را تا حدودی گرم کنید و در این دستگاه بریزید. پس از آن پمپ دستگاه کف ساز شیر را مانند فرنچ پرس به سمت بالا و پایین ببرید تا فوم شیر شما تهیه شود. دقت کنید که بدنه این دستگاه گرمای شیر را به دستان شما انتقال می‌دهد. پس مراقب باشید این مورد باعث اذیت و آسیب دیدگی شما نشود.

روش‌های مختلف تهیه فوم یا کف شیر در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

دستگاه فوم ساز ( دستی اهرمی )

این روش یکی از ساده ترین روش‌ها در تهیه کف شیر است؛ چرا که تنها کافی است تا در این دستگاه یک باتری قلمی بیندازید و در یک ظرف نیز مقداری شیر گرم شده بریزید. پس از ان با استفاده از دستگاه فوم ساز دستی اهرمی شروع به همزدن ( به صورت دورانی) کنید. اکنون فوم شیر شما آماده است.

مخلوط کن

این روش نیز آسان است و باید در ایتدا شیر را گرم کنید و سپس درون مخلوط کن بریزید. مخلوط کن را روشن کنید و و تا زمانی که فوم شیر درست نشده است، آن را خاموش نکنید. پس از مدت کوتاهی کف شیر شما آماده است.

روش‌های مختلف تهیه فوم یا کف شیر در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

شیر‌های مناسب فوم گیری

فوم دلخواه هر کس بسته به سلیقه شخص دارد. اما طبق آمار گرفته شده، پر طرفدار ترین فوم، از شیری است که بدون قند است و لاکتوز ندارد. اگر شما هم تصور می‌کردید که شیر پر چرب برای این کار مناسب است، باید بگوییم که اشتباه کرده اید؛ چرا که فوم شما سنگین می‌شود و به زیبایی فوم شیر بدون لاکتوز نخواهد بود.

نکته

اگر شما حین کار دماسنج نداشتید و نمی‌دانستید که دمای شیر چقدر است، تنها با رعایت این نکته می‌توانید به یک دمای خوب برای تهیه فوم برسید! تنها کافی است که دستتان را به ظرف شیر گرم شده بچسبانید؛ اگر گرمای ظرف به صورتی بود که سریع دستتان را کشیدید، این شیر برای فوم مناسب نخواهد بود. اما اگر دما به گونه ای بود که در حد چند ثانیه تحمل کردید و پس از آن دستتان را کشیدید، این شیر مناسب ترین شیر برای تهیه کف شیر است!

روش‌های مختلف تهیه فوم یا کف شیر در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

سخن آخر

اکنون شما می‌توانید با هر دستگاهی که در منزل دارید، کف شیر مناسب خود را تهیه کنید. دقت داشته باشید که با شیر‌های مختلف این کار را انجام دهید، تا بتوانید فوم شیر دلخواه و مناسب با سلیقه خود را پیدا کنید تا یک قهوه منحصر به فرد را برای خود اختصاص دهید. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

پیج اینستاگرام ساور پلیت

خرید انواع ملزومات و مشاهده محصولات فروشگاه