هر کسی می‌تواند قهوه مورد نیاز خود را درست کند. اما عده بسیاری هستند که روی طعم قهوه خود بسیار حساس هستند و سعی دارند هرروز بهتر از دیروز قهوه خود را آماده کنند. خیلی از افراد علاقه دارند تا آموزش‌های لازم باریستایی را طی کنند تا بتوانند بهترین نوع قهوه را برای خود یا برای دیگران تهیه کنند.

ناگفته نماند که در کافه‌ها همیشه یک باریستا وجود دارد که بهترین قهوه‌ها را به مشتری ارائه دهد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید آموزش باریستایی ببینید، در ابتدا باید تجهیزات اصلی را تهیه نمایید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با لوازم اصلی باریستایی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

علت آموزش دیدن باریستاها

همان طور که در بالاتر گفته شد، هرکسی می‌تواند در حد رفع نیاز برای خود قهوه درست کند؛ اما این که بخواهد یک قهوه با طعم بی نظیر داشته باشد، نیازمند آموزش است. کار با دستگاه اسپرسو ساز را شاید همه بلد باشند، اما این که با همین دستگاه چطور یک قهوه بی نظیر داشته باشیم، نیازمند آموزش باریستایی است.

از طرفی نیز اگر دارای کافی شاپ هستید، یکی از اصلی ترین موارد که در میزان سود شما بسیار تاثیر گذار است، هنر باریستایی است که استخدام می‌کنید. این که باریستا به گونه ای قهوه درست کند که مشتری شما به یک مشتری دائم تبدیل شود یا در همان لحظه برای بار دوم سفارش قهوه بدهد، گویای میزان اهمیت باریستا است. در ادامه شما را با وسایل اصلی باریستایی آشنا خواهیم کرد.

معرفی کامل لوازم باریستا در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

تمپر

اولین وسیله و اصلی ترین وسیله باریستایی، تمپر است. تمپر وسیله ای است که می‌توانید قهوه را بعد از آسیاب کردن فشرده کنید تا کم ترین میزان آب از آن رد شود؛ در غیر این صورت قهوه خوبی را در نهایت کار مشاهده نمی‌کنید. رایج ترین اندازه تمپر، 58 میلی متر است. اما برای اطمینان می‌توانید اندازه بالای سبد فیلتر فلزی خود را اندازه گیری کنید تا بتوانید مناسب ترین تمپر را تهیه کنید.

ناک باکس

این مورد یک سطل است که جزو لوازم اصلی باریستایی به حساب نمی‌آید. در اصل شما می‌توانید از این سطل برای نگهداری یا کمپوست کردن تفاله‌های قهوه خود استفاده کنید.

معرفی کامل لوازم باریستا در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

پبچر

پبچر همان کوزه یا پارچ شیر است که جزو وسایل اصلی باریستایی است؛ چرا که بدون این وسیله نمی‌توان شیر فوم دار تهیه کرد. شما باید دو عدد پبچر نچسب تهیه کنید که اندازه یکی از آن‌ها 12 اونس و دیگری 20 اونس باشد.

دماسنج

دمای استاندارد برای یک شیر خوب برای قهوه، 55 تا 65 درجه گزارش شده است. از همین رو برای جلوگیری از سوخت شیر یا سرد بودن شیر یک دماسنج باید تهیه کنید. با این کار دیگر نگران فوم کردن کامل نیز نیستید.

معرفی کامل لوازم باریستا در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

ترازو

برای جلوگیری از هدر رفتن قهوه خود، نیاز است که یک ترازو تهیه کنید تا میزان دقیق قهوه برای آسیاب کردن و در نهایت میزان شاتی که لازم است را اندازه گیری کنید.

شات شیشه ای

شات شیشه ای مناسب ترین وسیله برای بررسی حجم اسپرسو است. اکثر باریستا‌ها ترجیح می‌دهند که از شات شیشه ای استفاده کنند.

معرفی کامل لوازم باریستا در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

برس و پارچه

بیشترین وسیله ای که در زمینه باریستایی به دست فراموشی سپرده می‌شود، برس و پارچه برای تمیز کردن است. در صورت تمیز نکردن مناسب دستگاه، بعد از مدتی دستگاه شما دچار آسیب خواهد شد. برای جلوگیری از این مورد حتما برس و پارچه مناسب تمیز کردن تهیه کنید.

سخن آخر

اکنون با تجهیزات اصلی باریستایی آشنا شدیم. یادتان باشد که برای آموزش باریستایی به صورت حرفه ای، نیازمند لوازم اصلی و آموزش خوب هستید. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

شما میتوانید برای خرید انواع لوازم باریستا از فروشگاه اینترنتی ساور از این لینک اقدام کنید.

اینستاگرام فروشگاه اینترنتی ساور