تاریخچه اختراع و پیدایش ظروف گالوانیزه

اولین اتفاقات مربوط به پیدایش این نوع پوشش و نظریه های مربوطه برمیگرده به سال ۱۷۴۲ که یک شیمیدان فرانسوی بنام malovin در یک سخنرانی در آکادمی فرانسه از روش پوشش آهن با فرو بردن آن در روی مذاب نام برد.

 ظروف گالوانیزه galvanized kitchen dishes

این نظریه تا سال ۱۷۸۰ دست نخورده باقی ماند تا یک دانشمند به اسم گالوانی کشف کرد که وقتی یک نوع فلز به پای قرباغه مُرده نزدیک میشود عضلات قورباغه شروع به منقبض شدن میکنند.

گالوانیزه کردن ظروف آشپزخانه ظروف گالوانیزه

این دانشمند به اشتباه به این نتیجه رسید که منبع این نیرو قورباغه است تا اینکه بالاخره نتایج آزمایشات رو در سال ۱۷۹۱ اعلام کرد و این امر باعث شد تا تمام دانشمندان به آزمایش کردن راجع به این نظریه بپردازند.

galvanized kitchen plates

با افزایش محققان این نظریه یکی از افرادی که تاثیر بیشتری در روند آزمایشات داشت آلساندرو ولتا بود که بعد از انجام آزمون و خطاهای زیاد به این نتیجه رسید که این امر بدلیل وجود قوس فلزی است.

بعد از این نتیجه گیری، بحث و بررسی راجع به الکتروتراپی موجودات زنده شروع شد.

history-of-galvanizeh

این بررسی ها ادامه داشت تا در سال ۱۸۳۶، سورل یکی دیگر از شیمیدان فرانسوی حق انحصاری اختراع پوشش آهن با روی بروش خاص خودش را بدست آورد.

ولتا در روند آزمایشات خود توانست اولین باطری جهان رو توی سال ۱۸۰۰ اختراع کنه که با ساخت پشته ای از صفحات متناوب روی و نقره با یک تکه پارچه آغشته به محلول نمک بین صفحات توانست به این مهم دست پیدا کند. از این باطری با نام شمع ولتاییک نیز یاد میشود.

در یک بازه زمانی همه بدنبال روش انحصاری خود در پوشش آهن با روی برای ثبت اختراع به نام خودشان بودند. تا اینکه در آخر ۳ نفر توانستند اختراعات شخصی خودشان را ثبت کنند و حق انحصاری استفاده از آن را برای خود داشته باشند.

۱٫در سال ۱۸۲۹ هنری پالمر : از شرکت بارانداز لندن حق ثبت “ورق های فلزی موج دار”

۲٫ در سال ۱۸۳۶ سورل : در فرانسه حق ثبت “فرآیند پوشش دادن فولاد با غوطه ور کردن آن در مذاب که نام آن را گالوانیزه گذاشت”

که این نام را از اولین دانشمند این راه گالوانی برداشته بود

۳٫ در سال ۱۸۳۷ ویلیام کرافورد : برای فرآیندی با تصیح کمی نسبت به سورل

خرید ظروف گالوانیزه با بهترین کیفیت

کاربردهای گالوانیزه : ساخت و ساز ، حمل و نقل ، کشاورزی ، انتقال نیرو و …

بطور کلی این ماده و پوشش در جاهایی استفاده میشود که محافطت در برابر خوردگی و عمر طولانی ضروری است.

بعنوان مثال : ستون های چراغ اتوبان و خیابان ها، ستون های ولتاژ بالای انتقال برق، و همچنین بسیاری از صنایع مهم دیگر

همیشه در اقتصاد، تولید بهترین کیفیت با کمترین قیمت برندست

جنس گالوانیزه از دیگر نمونه های روکشی و پوششی بسیار ارزان تر و با کیفیت تر بوده به همین دلیل این صنعت با سرعت بسیار بالایی وارد ظروف آشپزخانه و آشپزی شد و با همان روند نیز طرفداران خودش را بدست آورد.

INDUTENHLD-Industrial-Kitchen-Galvanised-Steel-Utensil-Holder-1

این ظروف تا به امروز یکی از پرکاربرد ترین ظروف خانه و آشپزخانه هستند که شما میتوانید بهترین نوع این ظروف را در فروشگاه اینترنتی ساور خریداری کنید.

خرید تمامی ست های ظروف گالوانیزه استیل و مشکی و همچنین ظروف کافه و رستوران با بهترین قیمت و کیفیت در فروشگاه اینترنتی ساور و تحویل در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل یا کافه رستوران شما

برای خرید تمامی ظروف فلزی و گالوانیزه میتوانید از این صفحه اقدام به خرید و مشاهده اجناس کنید.

برای باخبر شدن از تخفیفات روزانه ما را در اینستاگرام هم داشته باشید

instagram : Savor_plate