کافه لاته یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه بسیاری از افراد هست که فکر می‌کنند فقط در کافی شاپ‌ها می‌توانند میل کنند! در صورتی که این باور کاملا اشتباه است و شما می‌توانید بدون دستگاه اسپرسو ساز و یا حتی بدون بودجه زیاد نیز این نوشیدنی گرم و خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن که دقیقا مثل کافه‌ها است، لذت ببرید.

تهیه کافه لاته بدون دستگاه اسپرسو ساز در فروشگاه اینترنتی ساور Savor البته عده ای نیز لاته و کاپوچینو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند که در این مقاله نیز تفاوت‌ها آن‌ها را شرح خواهیم داد. تنها کافی است که تا انتهای این مقاله با ما باشید تا هم طرز تهیه یک کافه لاته خوشمزه در منزل را یاد بگیرید و هم فرق بین کاپوچینو و کافه لاته را به صورت دقیق بدانید.

تهیه کافه لاته بدون دستگاه اسپرسو ساز در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

کافه لاته

قبل از هر چیزی بهتر است که کمی درباره این نوشیدنی پر طرفدار اطلاعات داشته باشیم تا بهتر بتوانیم در تهیه آن عمل کنیم.
قهوه لاته یا کافه لاته در اصل یک عبارت ایتالیایی است که این نوشیدنی برگرفته از شیر و قهوه است. ترکیب اسپرسو، شیر داغ و کف شیر زیاد به شما یک کافه لاته تحویل می‌دهد که عده ای هستند، دوست دارند تا برروی کف شیر کافه لاته خود طرح‌هایی را به اجرا در آورند. از دیگر اطلاعات در مورد این نوشیدنی می‌توان گفت که توانسته بین نوشیدنی‌هایی که از قهوه به دست می‌آیند، عنوان سبک ترین نوشیدنی با اسپرسو و در عین حال عطری تند و بافتی نرم را در دل خود جای دهد.

تهیه کافه لاته بدون دستگاه اسپرسو ساز در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

تهیه کافه لاته (لته) بدون اسپرسوساز

اگر در منزل دستگاه اسپرسوساز داشته باشید، کار شما راحت تر خواهد بود. اما اگر این دستگاه را ندارید، نگران نباشید. تنها با داشتن وسایلی نظیر یک فرنچ پرس برای دم قهوه یا موکاپات، ظرفی جهت گرم کردن شیر و وسیله ای برای تولید فوم و کف شیر، به راحتی می‌توانید یک لاته کافی شاپی در منزل تهیه کنید.
در اولین قدم باید با فرنچ پرس، موکاپات یا آیروپرس که مبنای کار هر سه فشاراست، اسپرسوی خود را آماده کنید.

قدم بعدی تهیه کف شیر است. در تهیه این مورد دقت داشته باشید که نیاز به شیر جوشیده شده نیست و تنها کافی است تا شیر نهایتا تا دمای 60 درجه داغ شود. سپس به کمک یک همزن برقی شروع به هم زدن شیر داغ خود می‌کنیم تا زمانی که حجم شیر، یک و نیم برابر حجم اولیه شود و از طرفی نیز روی شیر حالت فوم و کف به وجود آید. ناگفته نماند که شما به کمک مایکروویو نیز می‌توانید در مدت زمان یک و نیم دقیقه به کف و فوم شیر دلخواه خود برسید.

تهیه کافه لاته بدون دستگاه اسپرسو ساز در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

مرحله بعدی، ترکیب شیر با اسپرسو است. اکنون یک فنجان به نسبت بزرگ بردارید و یک سوم فنجان را اسپرسو بریزید و مابقی فضا را از کف شیری که قبل تر تهیه کردیم پر می‌کنیم. اگر توانایی زدن طرح‌های زیبا برروی کف شیر را دارید، می‌توانید کافه لاته خانگی خود را نیز مانند کافی شاپ‌ها تزئین کنید تا نهایت لذت را ببرید!

اگر کمی دقت کرده باشید، نیازی به هزینه‌های زیاد و وسایل خاصی برای انجام این کار نبود و به راحتی می‌توانیم هر زمانی که خواستیم با چند وسیله ساده و اسپرسو و شیر، یک کافه لاته خوشمزه داشته باشیم.

کمی خلاقیت لازم است تا از طعم ساده کافه لاته، به یک طعم بی نظیر و فراموش نشدنی برسید. برای این کار می‌توانید از عصاره‌ها و سیروپ‌های مخصوص که دارای طعم‌های مختلف وانیل و شکلات و… هستند استفاده کنید و دیگر کافه لاته خاص خود را داشته باشید.

تهیه کافه لاته بدون دستگاه اسپرسو ساز در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

تفاوت کافه لاته و کاپوچینو

اگر اهل نوشیدن انواع قهوه باشید، متوجه این مورد شده اید که کاپوچینو شباهت بسیار زیادی به کافه لاته دارد؛ تا حدی که نام دیگر کافه لاته، کاپوچینوی بزرگ است! اما باید بگوییم که ساختار این دو با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

اولین و بزرگ ترین تفاوت این دو ترکیب خوشمزه، در مواد تشکیل دهنده آن‌ها است؛ به این صورت که کافه لاته از ترکیب یک لایه اسپرسو، دو دلایه شیر و نصف لایه فوم شیر تهیه می‌شود؛ در صورتی که این ترکیب در کاپوچینو به صورت لایه‌های مساوی دیده می‌شود!

مورد بعدی که تفاوت این دو ترکیب را به نمایش می‌گذارد، حجم سرو آن‌ها است که لاته در فنجان‌های بزرگ تری نسبت به کاپوچینو دیده می‌شود. پس اگر نیاز به قهوه زیاد دارید، کافه لاته برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

تهیه کافه لاته بدون دستگاه اسپرسو ساز در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

قسمت بعد مربوط به تزئینات لاته و کاپوچینو است. در کافه لاته شاهد طرح‌های بسیار زیبا بر روی فوم شیر هستیم؛ اما بسیار کم پیش می‌آید که روی کاپوچینو را نیز مانند لاته طرح بیندازند!

همان طور که به ترکیب و لایه‌های تشکیل دهنده لاته و کاپوچینو اشاره کردیم، این قضیه مشهود است که لاته دارای حجم شیر بیشتری نسبت به کاپوچبنو است. پس حالت شیری تر و طعم شیر بیشتری را در کافه لاته احساس خواهیم کرد.

مورد بعد هم به گونه ای تفاوت و هم شباهت لاته و کاپوچینو است. کافئینی که از نوشیدن این دو ترکیب به بدن می‌رسد، یکسان است؛ چرا که هر دو از یک شات یا یک لایه اسپرسو تشکیل شده اند. ناگفته نماند که چون شیری که در لاته استفاده می‌شود حجم بیشتری را نسبت به حجم شیر کاپوچینو به خود اختصاص داده است، تاثیر کافئینش نیز یک مقدار بسیار کمی نسبت به کاپوچینو در بدن کمتر می‌باشد.

تهیه کافه لاته بدون دستگاه اسپرسو ساز در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

سخن آخر

اکنون با تفاوت‌ها و شباهت‌های لته و کاپوچینو آشنا شدیم. همچنین نیز یاد گرفتیم که چگونه می‌توان بدون دستگاه‌های گران قیمت و هزینه‌های زیاد بتوانیم در خانه یک کافه لته خوشمزه و مخصوص خود را داشته باشیم. اگر به طرز تهیه این ترکیب عادت کنید، دیگر نیازی به گذراندن وقت و هزینه‌های زیاد در کافی شاپ‌ها ندارید و از طرفی می‌توانید با اضافه کردن عصاره وانیل و دارچین وشکلات و…، به راحتی لته خاص خود را داشته باشید.

از این که با همراه بودید. سپاس گذاریم.

خرید انواع فنجان مخصوص لاته (لته)

صفحه اینستاگرام ساور

تهیه کافه لاته بدون دستگاه اسپرسو ساز در فروشگاه اینترنتی ساور Savor