آیا با وجود این افزایش قیمت بی سابقه و نایاب شدن جنس خوب و عالی واقعاً می‌خواهید ریسک تمیز کردن‌ ظروف استیل خود درون ماشین ظرفشویی را به جان بخرید؟ آیا صحیح و سالم از ظرفشویی بیرون خواهند آمد؟ اگر برچسب مناسب برای ظرفشویی دارند، پس چرا همچنان روی تیغه‌ی بعضی از چاقوها نقاط زنگ‌زدگی باقی می‌ماند؟ ما امروز در ساور به شما کمک میکنیم تا با روش های معرفی شده بتوانید در جلوگیری از تغییر رنگ قاشق و چنگال موثر عمل کنید. با ما همراه باشید.

«استیل ضد‌زنگ» استیلی است که برای مقاومت در برابر زنگ‌زدگی بدان کروم و برای مقاومت در برابر اسید بدان نیکل اضافه شده است. استیل‌های بسیار باکیفیت (۱۸/۱۰) حاوی %۱۸ کروم و %۱۰ نیکل هستند. این نوع استیل معمولاً نسبت به انواع کم کیفیت‌تر ۱۳/۰ که رنگ خاکستری دارند گران‌تر، درخشان‌تر و دارای رنگ سفیدتر هستند. همچنین بر خلاف اسم‌شان، بیشتر آلیاژهای به‌کار رفته در کارد و چنگال خاصیت ضد‌لک دارند نه ضد‌زنگ.

در حالی که بیشتر قاشق و چنگال‌ها در برابر خوردگی مقاومت عالی از خود نشان می‌دهند، تیغه‌ چاقوها از استیل سخت‌تر ساخته شده است تا لبه‌های ماندگارتری داشته باشند، ولی احتمال بیشتری دارد که بر اثر شستشوی مداوم در ماشین ظرفشویی در نهایت دچار زنگ‌زدگی شوند.
توصیه‌هایی برای کاستن از خطر زنگ‌زدگی
وجود باقی‌مانده‌های اسیدی و نمکی روی کارد و چنگال ایجاد لکه می‌کند. آب‌کشی‌شان قبل از قرار دادن‌شان داخل ماشین ظرفشویی، خصوصاً اگر قرار نیست فوراً ماشین ظرفشویی را روشن کنید، از بروز چنین مسئله‌ای جلوگیری می‌کند.
نگهداری چند‌روزه‌ی کارد و چنگال‌های کثیف در ماشین ظرفشویی در نهایت لکه‌هایی روی آن‌ها به جا خواهد گذاشت و باعث تغییر رنگ قاشق و چنگال میشود.

اگر کارد و چنگال‌های شسته و خیس را شب تا صبح در ظرفشویی باقی بگذارید احتمال زنگ‌زدگی‌شان افزایش می‌یابد. باز کردن در ظرفشویی پس از پایان کار به خشک شدن‌شان کمک می‌کند یا اینکه می‌توانید فوراً بعد از تمام شدن شستشو آن‌ها را بیرون بیاورید و با پارچه خشک کنید.

کنار هم گذاشتن تعداد زیادی کارد و چنگال کنار یکدیگر، مساوی با لک شدن‌شان است. از شبکه (شبکه ضد تماس) استفاده کنید تا این وسایل با هم در تماس نباشند. بسیار مهم است ظروف استیل ضد‌زنگ و نقره‌ای یا مسی با هم در تماس نباشند، چون واکنش شیمیایی با آب داغ و شوینده باعث از بین رفتن رنگ این ظروف می‌شود.

از قرار دادن ظروف با دسته‌ی چوبی، پلاستیکی، استخوانی یا چینی درون ماشین ظرفشویی خودداری کنید، مگر اینکه برای شستشو در ماشین ظرفشویی مناسب طبقه‌بندی شده باشند میتوانید با دیدن علامت مخصوص شستن با ماشین ظرفشوی روی جعبه آنها مطمئن شوید. مستقیماً شوینده را روی کارد و چنگال نریزید. لکه‌های روی کارد و چنگال نقره‌‌ای دائمی هستند و پاک نمیشوند
کارد و چنگال را برای مدت طولانی درون آب‌صابون، محلول‌های سفید کننده یا آب‌نمک نخوابانید.
از شوینده‌های خورنده استفاده نکنید.
می‌توان علایمی را که آب روی تیغه‌ی چاقو به جا می‌گذارد خیلی راحت پاک کرد و برای پاک کردن لکه‌های زنگ پایدار‌تر از مواد یا مایعات غیرخورنده‌ی مخصوص ظروف فلزی یا پودر سودااستفاده کنید.

برای پاک کردن لکه‌های شبیه به رنگین‌کمان از آب لیمو کمک بگیرید.

معمولاً متخصصان توصیه می‌کنند چاقوهای با کیفیت بالا را با دست بشویید. جدا از ریسک ایجاد لکه‌های زنگ روی تیغه‌ی چاقو، برخوردشان به دیگر ظرف‌ها، کارد و چنگال‌ها یا سبد داخل ماشین ظرفشویی سبب خراب شدن‌شان می‌شود، همه‌ی این‌ها مواردی هستند که تیغه‌ها را کند‌ می‌کنند.

امیدواریم این مطلب در آینده برای جلوگیری از تغییر رنگ قاشق و چنگال های شما کاربردی بوده و به شما کمک شایانی در این زمینه کرده باشد. در فروشگاه اینترنتی ساور میتوانید بهترین ظروف با بهترین جنس ممکن را با ضمانت تغییر نکردن رنگ محصول و همچنین بهترین قیمت در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.
فروشگاه اینترنتی ساور قابلیت خرید حضوری را نیز برای شما مشتریان عزیز و گرامی فراهم کرده که میتوانید با تماس با شماره تلفن های موجود در قسمت “تماس با ما” با تیم فروش ساور هماهنگی های لازم را انجام داده و از موجودی محصولات مطلع شوید تا بتوانید برای خرید حضوری اقدام کنید. درصورتی که به نمایندگان ما اطلاع دهید که از طریق سایت با این مجموعه آشنا شده اید برای خرید شما تخفیف های ویژه ای نیز درنظر گرفته میشود. با تشکر از اعتماد و حسن انتخاب شما