یکی از نوشیدنی‌های پر طرفدار که مخصوصا در تابستان افراد زیادی را به خود جذب می‌کند، شیک است. شیک‌ها در انواع مختلف و طعم‌های مختلف به چشم می‌خورند، که هر یک طعم خاص خود را دارد. اما همیشه برای میل کردن یک شیک خنک در تابستان، مجبور هستیم به کافه‌های مختلف بروید و بابت یک لیوان شیک، هزینه‌های زیادی را انجام دهید. به جز هزینه ای که شاید در اکثر کافه‌ها کمی زیاد به نظر برسد، وقت و ترافیک و… ، همگی دست به دست هم می‌دهند تا برای رسیدن به یک کافه دردسرهای زیادی را تحمل کنید. از این رو ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله برای شما طرز تهیه چند شیک پر طرفدار را بیاوریم، تا برای میل کردن شیک مورد علاقه خود، مجبور به طی کردن مسافت‌های مختلف نشوید و در خانه و پای یک فیلم جذاب، شیک دوست داشتنی خود را تهیه کنید. با ما همراه باشید.

 

میلک شیک وانیل:  لقب پر طرفدارترین شیک‌، به میلک شیک وانیل اختصاص یافته است. برای تهیه این میلک شیک خوشمزه، تنها کافی است تا در یک مخلوط کن، نیم لیتر بستنی وانیلی، کمتر از نوک قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خور یودر وانیل و یک چهارم فنجان شیر اضافه کنید و مخلوط کنید. به همین راحتی شما یک میلک شیک وانیل تهیه کرده اید!

 

میلک شیک اسمور: برای داشتن این میلک شیک خاص و دوست داشتنی، کافی است تا شما 8 عدد مارشملو تهیه کنید. سپس این 8 عدد مارشملو را به سیخ بکشید و کمی روی آتش بگیرید تا قهوه ای شود. سپس 6 عدد از این مارشملو‌ها را به همراه نیم لیتر بستنی شکلاتی، یک چهارم فنجان شیر، کمتر از نوک یک قاشق چایخوری نمک، یک قاشق چایخوری پودر وانیل داخل مخلوط کن بریزید. بعد از میکس شدن، یک شیک اسمور دارید که می‌توانید با بیسکوییت‌هایی که مورد علاقه شماست و مارشملوهای قهوه ای که نگه داشتید، تزئین کنید و ازز طعم خاص این میلک شیک لذت ببرید.

 

میلک شیک مارشملو: شاید پیش خود فکر کنید که دستور شیک بالایی همان شیک مارشملو است و طعمش با این شیک تفاوتی ندارد؛ اما باید بگوییم که کاملا طعم‌های مختلفی دارند. شما در این شیک نیازی به بستنی شکلاتی ندارید و تنها کافی است که به دستور تهیه میلک شیک وانیل، مارشملوهای به سیخ کشیده شده‌ قهوه ای را اضافه کنید و میکس کنید. تعداد مارشملوهای لازم نیز در این میکس، همان 8 عدد است که باز هم 6 عدد را میکس کنید و 2 عدد را برای تزئین شیک خود نگه دارید.

 

میلک شیک توت فرنگی: یکی از راحت ترین شیک‌ها و خوشمزه ترین‌ها، میلک شیک توت فرنگی است. برای تهیه این شیک پر طرفدار، تنها کافی است که نیم لیتر بستنی توت فرنگی، حدود یک فنجان توت فرنگی و مانند شیک‌های قبلی یک چهارم فنجان شیر را داخل مخلوط کن بریزید و پس از میکس، توسط توت فرنگی و خوراکی‌های دلخواه، شیک خود را تزئین کنید.

 

شیک ریواس و توت فرنگی: یکی از خاص ترین و متفاوت ترین شیک‌ها، میلک شیک ریواس و توت فرنگی است. برای تهیه این میلک شیک باید حدود یک و نیم فنجان ریواس تازه تهیه کنید و خرد کنید. پس از شستن ریواس‌ها، آن‌ها را در مقداری آب و دو قاشق غذاخوری شکر بجوشانید.برای نرم شدن ریواس‌ها کافی است تا اندازه یک نوک قاشق مرباخوری، پوست پرتغال رنده شده به این مخلوط اضافه کنید.

پس از آماده شدن ریواس‌ها، اجازه دهید تا کمی خنک شوند. پس از این که ب دمای خنک و مناسب رسیدند، ریواس‌ها را به همراه نیم لیتر بستنی توت فرنگی و نصف فنجان شیر داخل مخلوط کن بریزید و از طعم بی نظیر و خاص این میلک شیک نهایت لذت را ببرید.

 

میلک شیک شکلاتی: شیک پر طرفدار بعدی ما، میلک شیک شکلاتی یا به اصطلاح اسموتی بستنی شکلاتی است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. برای تهیه این شیک بی نظیر، تنها کافی است که نیم لیتر بستنی شکلاتی، یک چهارم فنجان خامه و 3 قاشق غذا خوری سیروپ شکلاتی لازم است. به راحتی با میکس کردن این مواد، می‌توانید میلک شیک شکلاتی خود را تهیه کنید.

 

میلک شیک کورن فلکس: عده بسیاری هستند که علاقه دارند بعد از میل کردن شیک، کمی سیر شوند. بهترین انتخاب برای چنین خواسته ای، میلک شیک کورن فلکس است. اولین قدم برای داشتن چنین میکسی، این است که یک و نیم فنجان کورن فلک را داخل یک و نیم فتجان شیر گرم بریزید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه خیس بخورد. پس از این کار کافی است تا این مخلوط را در قالب‌های یخ بریزید و داخل فریزر بگذارید. پس از این که این ترکیب به صورت یخ درآمد، یخ‌ها را با نیم لیتر بستنی وانیلی و یک فنجان کورن فلکس خشک، داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. اکنون شیک سیر کننده و خوشمزه شما حاضر است!

 

میلک شیک موز و شکلات: دستور تهیه این شیک نیز بسیار راحت و ساده است. در ابتدا باید 2 عدد موز را داخل فریزر بگذارید و اجازه دهید موزها یخ بزند. سپس این دو عدد موز را به همراه نیم لیتر بستنی شکلاتی و یک چهارم شیر شکلاتی داخل مخلوط کن بریزید. اکنون می‌توانید روی شیک خود را با خوراکی‌ها و میوه‌های دلخواه تزئین کنید و میل کنید.

 

میلک شیک لیمو ترش: به جرات می‌توان گفت که یکی از خاص ترین شیک‌ها، میلک شیک لیمو ترش است. برای این کار ابتدا 6 عدد لیمو ترش را آب گیری کنید. سپس نیم لیتر ماست بستنی وانیلی یخ زده، نصف فنجان شیر و مقداری پوست لیمو رنده شده با آب لیمو ترش‌هایی که از قبل گرفتید، به مخلوط کن اضافه کنید و اجازه دهید کامل میکس شوند. اکنون می‌توانید یکی از خاص ترین میل شیک‌ها را با طعمی منحصر به فرد امتحان کنید.

 

میلک شیک موز و کره بادام زمینی: طرفداران کره بادام زمینی، به این شیک علاقه بسیار زیادی دارند. برای تهیه این میلک شیک مقوی و خوشمزه، کافی است تا مواد اولیه میلک شیک موز و شکلات را به همراه نصف فنجان کره بادام زمینی میکس کنید. به همین راحتی میلک شیک موز و کره بادام زمینی شما آماده است.

 

میلک شیک آناناس: یکی از خوشمزه ترین میلک شیک‌ها، میلک شیک آناناس است که مانند دیگر شیک‌ها طرز تهیه راحتی را از آن خود کرده است. برای داشتن میلک شیک آناناس کافی است تا ابتدا آناناس‌ها را تکه تکه کنید و اجازه دهید تا یخ بزند. سپس حدود یک فنجان از آناناس‌های یخ زده را به همراه نیم لیتر ماست وانیلی یخ زده و یک قاشق غذاخوری خامه زده شده نارگیلی داخل مخلوط کن بریزید. پس از میکس می‌توانید با همان آناناس یا میوه‌های دیگر که سلیقه تان است، تزئین کنید و نوش جان کنید.

 

میلک شیک انبه و ماست: این ترکیبب مخصوص روزهای گرم تابستان است! شما می‌توانید به کمک نیم لیتر شربت انبه، 1 عدد انبه خرد شده و همچنین حدود دو سوم فنجان ماست، این ترکیب خوشمزه و دوست داشتنی را در خانه تهیه کنید.

 

میلک شیک نارگیل: یکی دیگر از پر طرفدارترین میلک شیک‌ها، میلک شیک نارگیل است. با در دست داشتن نیم لیتر بستنی وانیلی و 2 قاشق غذا خوری خامه و 2 قاشق غذا خوری شیر نارگیل، در کمترین زمان میلک شیک نارگیل را خواهید داشت. روی این ترکیب را می‌توانید بسته به سلیقه خود، با پودر نارگیل و… تزئین کنید.

 

میلک شیک شکلات مکزیکی: این شیک، یکی دیگر از خاص ترین میلک شیک‌ها است که در کافه‌ها طرفداران خاص خود را دارد. برای تهیه این شیک در خانه، باید نیم لیتر بستنی شکلاتی، 2 قاسق غذاخوری، 1 قاشق غذاخوری خامه و یک چهارم یک قاشق مربا خوری پودر دارچین را با هم مخلوط کنید و در نهایت نیز کمی شکر قهوه ای روی میلک شیک خود اضافه کنید.

 

میلک شیک نعنا: یکی از راحت ترین شیک‌ها، میلک شیک نعنا است؛ چرا که تنها با مخلوط کردن یک فنجان بستنی نعنایی و 1 فنجان ماست وانیلی یخ زده، می‌توانید این ترکیب را تهیه کنید.

 

میلک شیک وانیل مکزیکی: این نوع شیک کمی زمان بر است، اما در نهایت نتیجه بسیار خاصی را خواهید داشت. در ابتدا باید دو فنجان شیر را بجوشانید. سپس به اندازه نوک قاشق چایخوری پودر دارچین، یک چهارم فنجان کورن فلکس و 2 قاشق مربا خوری شکر قهوه ای را با هم مخلوط کنید. نکته تهیه این میلک شیک این است که باید انقدر این ترکیب را هم بزنید تا در نهایت یک مخلوط سفت داشته باشید. بعد از این که مخلوط سفت و غلیظ تهیه شد و خنک شد، کافی است تا به همراه نیم کیلو بستنی وانیلی داخل مخلوط کن بریزید. اکنون میلک شیک وانیل مکزیکی شما آماده است.

 

میلک شیک کوکی و خامه: این میلک شیک نیز جزو شیک‌هایی است که با مواد اولیه ای که به راحتی یافت می‌شود، تهیه می‌شود و در عین حال بسیار خوشمزه و پر طرفدار است. کافی است تا حدود یک فنجان ویفر شکلاتی را در یک چهارم فنجان شیر قرار دهید و اجازه دهید تا نرم شود. پس از نرم شدن، به همراه نیم لیتر بستنی وانیلی مخلوط کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

 

میلک شیک کدو حلوایی: برای تهیه این میلک شیک باید یک کره نمکی، یک کدو حلوایی، بیسکوییت کراکر، شیر، بستنی کدو حلوایی داشته باشید. پس از تهیه این مواد، ابتدا نصف یک کره نمکی را داخل یک ظرف روی شعله گاز قرار دهید. پس از این که کره آب شد، به همراه یک فنجان بیسکوییت کراکر حدود 8 دقیقه داخل فر ( دمای 170 درجه سانتی گراد ) قرار دهید تا تست شود. بعد از این مدت، اجازه دهید تا خنک شود. سپس نیم لیتر بستنی کدو حلوایی و نصف فنجان شیر را با موادی که از قبل آماده کردیم، مخلوط می‌کنیم.

 

میلک شیک کوکی نعنایی و خامه: کمی بالاتر دستور تهیه میلک شیک کوکی و خامه را توضیح دادیم. این میلک شیک به همان طورت و همان مواد تهیه می‌شود، با این تفاوت که به جای بستنی وانیلی، از بستنی نعنایی و شکلات نعنایی بهره می‌گیریم. یکی از متفاوت ترین طعم‌ها در میان میلک شیک  شیک‌ها، مختص میلک شیک کوکی نعنایی و خامه است.

 

میلک شیک پنیری: مواد اولیه این میلک شیک کمی خاص است. شما باید 2 فنجان پنیر ریکوتا، یک چهارم فنجان شیر شیرین شده با شکر، نیم لیتر ماست وانیلی یخ زده و حدود 2 قاشق غذاخوری پوست پرتغال رنده شده و در نهایت اندازه نوک قاشق پودر دارچین را تهیه کنید و سپس این مواد را با یکدیگر در مخلوط کن میکس کنید و نوش جان کنید. افراد بسیاری هستند که برای تزئین این میلک شیک خاص و پر طرفدار از شکلات کمک می‌گیرند.

 

میلک شیک موکا: این میلک شیک نیز با میکس کردن 1 فنجان بستنی شکلاتی و 1 فنجان بستنی قهوه به همراه 2 قاشق غذاخوری شیر و در نهایت 1 قاشق غذاخوری شربت شکلات به دست می‌آید.

 

میلک شیک کره بادام زمینی و شکلات: این میلک شیک مقوی و خوشمزه نیز از مخلوط  نصف فنجان کره بادام زمینی، نصف فنجان شیر و نیم لیتر بستنی شکلاتی تهیه می‌شود. برای خوش طعم تر شدن و زیباتر شدن شیک خود، می‌توانید از بادام زمینی بو داده عسلی استفاده کنید.

 

میلک شیک نوتلا: تنها با نیم لیتر بستنی وانیلی، نصف فنجان شیر و نصف فنجان نوتلا می‌توانید یکی از پر طرفدار ترین شیک‌ها را در خانه در مدت زمان بسیار کم تهیه کنید.

 

میلک شیک رزبری و هلو: این شیک نیز همان طور که از نامش پیداست، نیازمند مواد خاص است. در ابتدا باید حدود 1 فنجان رزبری تهیه کنید و آن‌ها را خرد کنید. سپس این رزبری‌ها را با 2 قاشق غذاخوری شکری که ریز است، میکس کنید. سپس از مخلوط کردن این ترکیب با نیم لیتر بستنی هلویی و یک چهارم فنجان شیر، میلک شیک هلو و رزبری خواهید داشت.

 

میلک شیک فندق و موکا: با در دست داشتن نصف فنجان بستنی شکلاتی، نصف فنجان بستنی قهوه، 1 فنجان بستنی وانیلی، یک چهارم فنجان شیر، یک چهارم فنجان نوتلا و 2 قاشق غذا خوری سیروپ یا شربت شکلات، یک میلک شیک خاص موکا و فندق را نوش جان کنید.

 

میلک شیک تیرامیسو: یکی از خوشمزه ترین میلک شیک‌ها که در کافه‌ها جزو دسته پر فروش‌ها قرار گرفته است، میلک شیک تیرامیسو است. برای تهیه این میلک شیک، کافی است تا 6 عدد بیسکوییت لیدی فینگر را در قهوه بریزید و اجازه دهید کمی نرم شود و خیس بخورد. سپس داخل مخلوط کن، این ترکیب را میکس کنید. پس از این کار، یگ فنجان ماست وانیلی یخ زده، یک فنجان بستنی قهوه، یک قاشق غذا خوری خامه سبک و یک قاشق غذا خوری شیر را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس با ترکیب قبلی مخلوط کنید. اکنون میلک شیک تیرامیسوی شما آماده است. می‌توانید به راحتی با کاکائو یا هر مواد خوراکی دیگری که مطابق با سلیقه تان است، این نوشیدنی خنک را تزئین کنید.

 

میلک شیک کنجدی: این مخلوط مخصوص افرادی است که به علاقه زیادی به نوشیدنی‌های مفید دارند. در ابتدا لازم است که 2 قاشق غذا خوری کنجد بو داده و آسیاب شده را داخل یک چهارم فنجان شیر گرم بریزید . حدود نیم ساعت صبر کنید. پس از این مدت این ترکیب را به همراه نیم لیتر بستنی وانیلی و نصف قاشق مربا خوری روغن کنجد، داخل میکسر بریزید.

 

میلک شیک زنجبیل: یکی از بهترین شیک‌هایی که به شدت خاصیت درمانی دارد و برای بسیاری از افراد توصیه می‌شود، میلک شیک زنجبیل است. یک چهارم فنجان شیر، نیم لیتر بستنی وانیلی، نوک قاشق چای خوری نمک، 6 عدد بیسکوییت یا کوکی زنجبیلی و یک چهارم قاشق مربا خوری دارچین را با یکدیگر مخلوط کنید و از این نوشیدنی خوشمزه و سرشار از خاصیت لذت ببرید! فقط دقت کنید که بیسکوییت‌ها را از قبل در شیر بگذارید و اجازه دهید تا خیس بخورد و نرم شود.

 

میلک شیک موز و گردو: این ترکیب نیز مخصوص افرادی است که علاقه بسیاری به طعم معجون دارند؛ چرا که میلک شیک موز و گردو، طعمی شبیه به معجون دارد. برای تهیه این میلک شیک نیز باید نیم لیتر بستنی بادام زمینی، نصف فنجان مغز گردو، 1 عدد موز، دو قاشق غذاخوری شیر و یک چهارم قاشق غذاخوری پودر نارگیل داشته باشید و با یکدیگر مخلوط کنید. روی این نوشیدنی را می‌توانید با انواع مغزها مانند گردو، بادام زمینی و… تزئین کنید.

 

سخن آخر

اکنون با تعداد زیادی از میلک شیک‌ها آشنا شدیم و با توجه به مواد اولیه هر کدام که توضیح داده شد، می‌توانیم تا حدودی طعم هر یک را حدس بزنیم و به تهیه آن بپردازیم. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

پیج اینستاگرام ساور پلیت

خرید انواع ملزومات و مشاهده محصولات فروشگاه