بر خلاف گذشته که تمام ظروف در یک یا نهایتا دو سبک خریداری و تولید می‌شدند، امروزه سبک‌های مختلفی از سنتی تا مدرن و روستیک در بازار مشاهده می‌شود که هر یک زیبایی خاص خودش را دارد و بسته به سبک خانه انتخاب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با سبک ظروف روستیک آشنا کنیم که یکی از پر طرفدارترین سبک‌های موجود در بازار است. با ما همراه باشید تا در صورت علاقه به این ظروف، با آگاهی بیشتر به خرید آن بپردازید.ظروف روستیک چوبی و ساده در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

معرفی سبک روستیک

روستیک در اصل معنای روستایی به روز شده را دارد. اگر به خانه‌های اروپایی دقت کرده باشید، افراد بسیاری هستند که این سبک را در چیدمان و ظروف خانه به کار گرفته اند و باعث زیبایی بیش از حد در فضای خود شده اند! نور، هندسه به سبک سنتی و متریالی از جنس طبیعت، همگی دست به دست هم داده اند و این سبک را به وجود آورده اند.

اگر قصد دارید که ظروف خود را به سبک روستیک خرید کنید، بهتر است که در انتخاب رنگ‌های گرم قدم بردارید؛ چرا که صمیمیتی که این رنگ‌ها در سبک روستیک به فضای شما می‌دهد، بسیار واضح و قابل مشاهده است!

این سبک مناسب افرادی است که طرفدار سادگی و طبیعت هستند؛ چرا که شما در این سبک باید ظروف و وسایلی را انتخاب کنید که هیچ تجملاتی در آن به کار نرفته و از طرفی ار جنس چوب و سنگ هستند که این یعنی از دل طبیعت آمده اند. هدف انتخاب سبک روستیک، ایجاد فضایی گرم و صمیمی است.

ظروف روستیک چوبی و ساده در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

ظروف آشپزخانه روستیک

اولین گام برای رسیدن به یک خانه به سبک روستیک، توجه به ظروف آشپزخانه به این سبک است؛ به این صورت که می‌توانید ظروف روستیک سرامیکی، بامبو و مسی و… تهیه کنید که همگی گویای سبک روستیک هستند.

ظروف روستیک چوبی و ساده در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

رنگ‌های روستیک

مورد بعدی توجه به رنگ‌های انتخابی شما است که باید متناسب با این سبک باشد. از جمله این رنگ‌های می‌توان به شکلاتی، خاکستری و… اشاره کرد که مکمل این رنگ‌ها در سبک روستیک، آجری، زیتونی و قهوه ای می‌باشد. البته می‌توانید از رنگ قرمز در طیف‌های شاتوتی و… استفاده کنید و رنگ مکمل را سبز انتخاب کنید. زیبایی رنگ‌های روستیک بسیار مثال زدنی است!

 

کف پوش روستیک

کف پوش را باید به گونه ای طراحی و اجرا کنید، که حس زنده بودن طبیعت را به شما القا کند. برای مثال می‌توانید از سنگ‌های صیقل داده شده نظیر تراورتن استفاده کنید که بسیار زیبا و خاص هستند.

ناگفته نماند که در کنار کفپوش سنگی، باید کابینت‌ها نیز دیده شوند. کابینت‌ها نیز باید از جنس چوب ‌های طبیعی باشند.

ظروف روستیک چوبی و ساده در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

ظروف روستیک

در این قسمت قصد داریم تا شما را با تعدادی از این ظروف روستیک آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

قاشق چوبی: این قاشق‌ها از جنس چوب راش ( یکپارچه ) تولید شده اند. این قاشق‌ها علاوه بر زیبایی، این مزیت را با خود به همراه دارند که به ظرف‌های نچسب شما در هنگام طبخ غذا، آسیبی وارد نشود.

کاسه چوبی: این کاسه‌ها یکی از گزینه‌های خوب برای نشان دادن سبک روستیک هستند. پوشش این کاسه‌ها از روغن طبیعی است که افراد بسیاری برای سرو انواع سالاد از آن بهره می‌گیرند.

تخته سرو چوبی: این تخته‌ها در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود هستند که استفاده از آن‌ها روی میز پذیرایی، باعث خاص شدن سبک روستیک شما خواهد شد.

ظروف روستیک چوبی و ساده در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

نماد‌های نشان دهنده سبک روستیک

یکی از المان‌های بارز در این سبک، استفاده از چوب طبیعی است. اگر بخواهیم اصل سبک روستیک را اجرا کنیم، باید مقداری از چوب کهنه و قدیمی نیز در دکوراسیون استفاده کنیم. استفاده از بافت‌های متنوع و مختلف نیز یکی دیگر از نماد‌هایی است که نشان دهنده سبک روستیک است؛ به این صورت که می‌توانید با داشتن یک شومینه از جنس سنگ، قالیچه‌های از جنس پوست حیوانات، اکسسوری چوبی و سنگی و…، سبک روستیک خانه را در واضح ترین و زیبا ترین حالت ممکن به نمایش بگذارید و گرمای دلنشینی را به جمع‌ها و دورهمی‌های خود ببخشید.

ظروف روستیک چوبی و ساده در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

سخن آخر

یادتان باشد که برای داشتن خانه ای به سبک روستیک، نباید تنها یک قسمت سبک روستیک را اجرا کنیم. داشتن ظروف چوبی و سنگی روستیک، جنس قالیچه‌ها، وجود بافت‌ها و جنس‌هایی از دل طبیعت در فضای خانه، همگی می‌توانند در کنار یکدیگر یک سبک روستیک خاص واصیل را برای شما به وجود آورند. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.