شاید با خواندن این تیتر به این فکر باشید که این نام تنها نام انحصاری یک مقاله است و واقعیت ندارد! اما باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. قهوه آرزوی مرگ نام قوی ترین قهوه جهان است که این نام را بر اساس کافئین موجود در آن انتخاب کرده اند. معرفی این قهوه به امریکایی‌ها بر می‌گردد که در سال 2008 یک تبلیغ چند ثانیه‌ای آماده و سپس پخش کردند. برای آشنایی بیشتر با این قهوه فوق العاده با ما همراه باشید.

معرفی قهوه آرزوی مرگ

اولین نکته ای که باید در مورد این قهوه توضیح دهیم، این است که در 90 درصد مواقع امکان دارد که به جای قهوه آرزوی مرگ، قهوه ای تقلبی را با این نام به شما بدهند. نکته بعدی مربوط به قیمت این قهوه می‌شود که رنج بالایی را در ایران به خود اختصاص داده است. برای واضح تر نشان دادن میزان کافئین موجود در این قهوه باید به این مقایسه بپردازیم؛ به این گونه که یک کافئین موجود درر یک قهوه استاندارد استارباکس 9 میلی گرم است، در صورتی که همین اندازه قهوه آرزوی مرگ، کافئین 54 میلی گرم را به خود اختصاص داده است.

قهوه آرزوی مرگ (DEATH WISH) چیست؟ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

قوی ترین قهوه

اگر دوست دارید که ویژگی قوی ترین قهوه‌ها را بدانید، باید بگوییم که به دنبال تلخی بیشتر قهوه نباشید؛ چرا که تلخی بیش از حد قهوه تنها باعث سر درد و افت فشار می‌شود که این مورد نیز از کربن موجود در قهوه سرچشمه می‌گیرد. یک قهوه قوی با میزان انرژی که به بدن می‌دهد، شناخته می‌شود. پس هر چه کافئین موجود در قهوه بیشتر باشد، آن قهوه در رتبه بندی قوی تر قرار گرفته و باعث سرحالی بیشتر شما می‌شود.

 

دانه‌های قهوه قوی

یکی از موارد مهمی که در شناخت قهوه قوی به شما کمک می‌کند، نژاد دانه‌های آن است. به صورت کلی 4 نوع قهوه در جهان وجود دارد که عبارت اند از؛ اکسلسا، لیبریکا، عربیکا و روبوستا. بیشترین سهم قهوه جهان از آن عربیکا و روبوستا می‌باشد. اگر به دنبال یک قهوه با عطر و طعم دلنشین هستید و میزان کافئین مورد نیاز شما در حد متوسط و معمولی است، بهترین انتخاب عربیکا است؛ چرا که نسبت به روبوستا، کافئین کمتری را از آن خود کرده است. ولی چنان چه به دنبال یک قهوه پر کافئین و با انرژی بالا هستید، پیشنهاد ما صد در صد استفاده از قهوه روبوستا است. ناگفته نماند که بهترین نوع دانه‌های قهوه روبوستا نیز، جاوا و اندونزی است.

 

نوع رست قهوه قوی

شاید برای شما سوال باشد که رست دقیقا چیست؟ رست همان میزان برشته شدن دانه‌های قهوه شما است که در سه دسته لایت، مدیوم و دارک قرار می‌گیرند. به ترتیب تلخی نیز مدیوم در پایین ترین سطح تلخی و دارک در بالاترین سطح تلخی قرار می‌گیرد. که این انتخاب کاملا بستگی به علاقه شما دارد.

رابطه بین قهوه قوی و کاقئین بالا با میزان برشته شدن دانه‌های قهوه بسیار راحت است؛ به این صورت که کافئین در دانه‌های قهوه است و ربطی به آب موجود در آن ندارد. پس هرچه این میزان آب کمتر باشد، قهوه غلیظ تری را از دانه‌های قهوه خواهید داشت که صد در صد کافئین بیشتری را هم دریافت می‌کنید. برای داشتن چنین قهوه قوی و غلیظی، طبیعتا باید رست دارک را سفارش دهید.

نکته مهم در مورد رست دارک، این مسئله است که دانه‌های قهوه در این حالت پوک تر و سبک تر می‌شوند. پس برای داشتن حجم دلخواه باید قهوه را وزن کنید که بعد از آماده شدن قهوه در حالت دارک، حجم خیلی کمی را تحویل نگیرید.

 

دم کردن قهوه قوی

سه روش اصلی دم کردن قهوه مربوط به اسپرسو، قهوه ترک و قهوه فرانسه است. بیشترین میزان کافئین در این سه قهوه، به اسپرسو اختصاص پیدا کرده است؛ چرا با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز دانه‌های قهوه در فشار بالایی عصاره گیری می‌شوند که همین امر موجب می‌شود که بیشتر کافئین دانه‌ها خارج شوند. البته این مقایسه اسپرسو با قهوه ترک و فرانسه در صورتی درست است که حجم هر سه فنجان قهوه یکسان باشد!

نکته مهم این است که اگر علاقه دارید قهوه خود را همراه با شیر و شکر میل کنید، باید این مورد را بدانید که تاثیر کافئین موجود در اسپرسو کم می‌شود.

 

مصرف قهوه آرزوی مرگ

طبق تحقیقاتی که روی این قهوه داشته اند، به این نتیجه رسیده اند که مصرف بیش از حد و مداوم این قهوه، موجب حملات قلبی و بهم ریختگی خواب و… می‌شود. ناگفته نماند در سال 2015 فردی به علت مصرف بیش از حد این قهوه، فوت شد! پس این که کافئین بالایی را به خود اختصاص داده، ویژگی خوب مطلق به شمار نمی‌رود؛ چرا که در صورت رعایت نکردن میزان مصرف این قهوه، عوارض خطرناکی پیش روی شما قرار می‌گیرد.

قهوه آرزوی مرگ (DEATH WISH) چیست؟ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

خرید قهوه آرزوی مرگ در ایران

همان طور که در بالاتر اشاره شد، بیشتر قهوه‌هایی که با این نام به ما می‌فروشند، تقلبی است. از طرفی حتی اگر اصل این نوع قهوه را پیدا کنید، باید هزینه بسیار بالایی را بپردازید! پس اگر با بودجه یا پیدا کردن این قهوه مشکل دارید، بهتر است که از قهوه‌های جایگزین آن استفاده کنید. قهوه‌هایی که در زیر معرفی شده اند، دارای میزان کافئین‌های مختلفی هستند که می‌توانید بسته به میزان مورد نیاز بدنتان، یکی را جایگزین قهوه آرزوی مرگ کنید.

اسپرسو، قهوه ترک، کلدبرو، موکاپات و فرنچ پرس و قهوه فوری.

 

سخن آخر

اکنون با مقوله‌های مختلف قهوه آرزوی مرگ آشنا شدیم. از مهم ترین مشکلات در داشتن این قهوه، اولین مورد پیدا کردن اصل این قهوه و دومین مورد بودجه خرید آن است. اگر این دو مقوله انجام شد، در مرحله بعدی باید به میزان استفاده از این قهوه اشاره کرد که بیش از حد استفاده کردن آن می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را برای ما به همراه داشته باشد. پس در صورتی که به دنبال یک قهوه قوی و پر کافئین هستید، بهتر است که اول به سراغ قهوه‌های جایگزین آرزوی مرگ بروید، چنان چه خواسته شما از کافئین و قهوه برآورده نشد، سراغ قهوه آرزوی مرگ بروید. امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید.