امروزه استفاده از ظروف چوبی بسیار رواج پیدا کرده است و زیبایی را در هنگام غذا خوردن به اوج خود رسانده است. استفاده از ظروف چوبی علاوه بر زیبایی خاصی که دارد، دارای مزایایی است که شما را برای داشتن چنین ظروفی مصمم تر خواهد کرد. ناگفته نماند که ظروف چوبی از استفاده‌های روزمره خودمان گرفته تا کافه و رستوران‌ها به چشم می‌خورند. با ما همراه باشید.

 

مزایا

_ اولین مورد در مزایای استفاده از ظروف چوبی، طبیعی بودن این ظروف است که به راحتی بعد از استفاده چندین ساله به دامان طبیعت باز می‌گردد. اگر نگاهی به طرفداران سر سخت محیط زیست کرده باشید، متوجه می‌شوید که استفاده از وسایل چوبی را برای سلامت محیط زیست در راستای کار خود قرار داده اند.

_دومین مورد آرامش بخش بودن آن است؛ همان طور که می‌دانید، انسان ذاتا طبیعت دوست است و هنگامی که قسمتی از دل طبیعت را در دستان خود می‌گیرید، آرامشی ضمیر ناخودآگاه شما را فرا می‌گیرد که غذا خوردن را لذت بخش می‌کند.

_ یکی از موارد مهم در انتخاب چنین ظروفی، عایق بودن طبیعی آن است؛ چرا که به راحتی غذای شما را برای مدتی گرم نگه می‌دارد و از طرفی از داغ شدن و سوختن دست شما برای غذا خوردن جلوگیری می‌کند.

_ طول عمر بالای این ظروف، از دلایلی است که هر فردی را به سمت خود جذب می‌کند. اگر به خوبی از آن مراقبت کنید، شکل ظاهری به صورت دست نخورده به نظر می‌رسد و از طرفی نیز شکستگی بسیار نادر است. شاید کمی هزینه خرید این ظروف بالاتر باشد، اما شما ظروفی را خرید کرده اید که شکستن و از بین  رفتن آن به راحتی ظروف چینی و… نیست و تا سالیان سال با شما همراه خواهد بود!

_ پاکیزگی مسئله بعدی است که در انتخاب ظروف چوبی به خریداران کمک می‌کند. همان طور که می‌دانید چوب ضد باکتری است و در صورت وجود باکتری روی ظرف، نسبت به ظروف از جنس دیگر، مقدار کمتری باکتری را با خود حمل می‌کند!

_ سالم بودن این ظروف نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از ظروف پلاستیکی و یا جنس‌های دیگر که از مواد شیمیایی و مصنوعی درست شده اند، در طولانی مدت موجب بروز سرطان و بیماری‌های مختلف می‌شود که این مورد در چوب اصلا دیده نمی‌شود.

_ بی صدا بودن این ظروف از دیگر مزایایی است که افرادی که آرامش و سکوت را هنگام غذا خوردن دوست دارند، بسیار به آن توجه می‌کنند. این که دیگر برخورد صدای قاشق و چنگال به ظروف چینی و… بر سر میز غذا وجود ندارد، می‌تواند یکی از دلایل اصلی خرید ظروف چوبی باشد.

 

سخن آخر

اکنون با مزایای کلی استفاده از ظروف چوبی آشنا شدیم و فهمیدیم که استفاده از چوب در زندگی امروزه که هوایی کثیف را استنشاق می‌کنیم و بسیاری از بیماری‌ها در کمین ما هستند، می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. این که بعد از یک روز خسته کننده بر سر میزی بنشینید که ظروفی زیبا و به دور از تجملات در کمترین سر و صدای ممکن روی میز نقش بندی کرده اند، می‌تواند آرامشی از جنس طبیعت را در زندگی ماشینی امروزی به شما القا کند. ناگفته نماند که هزینه تهیه ظروف چوبی شاید نسبت به دیگر ظروف کمی بالاتر باشد، اما با توجه به مزایایی که گفته شد، این هزینه ارزش سالم و خوب زندگی کردن را دارد! امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

پیج اینستاگرام ساور پلیت

خرید انواع ملزومات و مشاهده محصولات فروشگاه