همان طور که می‌دانید، در قرون گذشته برای سرو غذا از ظروف سنگی استفاده می‌شد که با گذشت زمان و پیشرفت علم، ظروف سنگی کم رنگ شدند و جای خود را به ظروف چینی و مسی و… دادند. اما امروزه دوباره استفاده از ظروف سنگی در کافه رستوران‌ها و حتی خانه‌ها رواج پیدا کرده است. ظروف سنگی زیبایی خاصی را از آن خود کرده اند که بسیاری جهت تزئین ازاین ظروف استفاده می‌کنند؛ اما در کنار زیبایی مزایای بسیاری نیز برای انسان دارند که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت.

ظروف سنگی

 

مزایا‏ی استفاده از ظروف سنگی

پر واضح است که ظروف چینی و… دارای مواد شیمیایی بسیاری هستند که در طول مدت زمان زیاد احتمال مبتلا شدن به سرطان و دیگر بیماری‌ها را برای انسان به وجود می‌آورد. اما ظروف سنگی به این صورت نیستند؛ چرا که وجود آهن و منیزیم در این ظروف برای سلامتی انسان بسیار تاثیر مثبتی را به همراه خواهد داشت. هنگامی که در ظروف سنگی غذا سرو می‌کنید، هنگام میل کردن غذا آرامشی از جنس طبیعت شما را فرا می‌گیرد که حس بسیار دوست داشتنی است.

مزایای داشتن ظروف سنگی در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

یکی دیگر از مزایای استفاده از ظروف سنگی سرو غذا چه در خانه و چه در کافه رستوران، در مورد گرمای غذای شماست؛ به این صورت که غذای شما را نسبت به ظروف دیگر، گرم تر نگه می‌دارد و می‌توانید با آرامش غذای خود را میل کنید.

مورد بعدی بهتر شدن طعم غذا در این ظروف است. کافی است تا یکبار هنگام پخت غذا، از ظروف سنگی استفاده کنید تا طعم خوب و تکرار نشدنی غذا برای همیشه در ذهن شما نقش ببندد.

ظرف سنگی مخصوص سرو غذا

از طرفی نیز بر خلاف دیگر ظروف، این ظرف‌ها چربی غذا را هنگام پخت به خود جذب نمی‌کنند و به دیواره‌ها نمی‌چسبد. پس می‌توانید در استفاده از روغن و چربی نیز در طبخ غذا صرفه جویی کنید. دیزی سنگی برای تهیه آبگوشت مثال بسیار واضحی است که هم طعم خوب غذا را متوجه شده اید و هم میزان چربی که جذب دیواره‌ها شده است را می‌توانید به راحتی ببینید!

مزایای داشتن ظروف سنگی در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

یکی دیگر از دلایلی که افراد بسیاری را جذب خرید ظروف سنگی کرده است، سرعت بالای پخت و آماده شدن غذا است. شما به راحتی می‌توانید در ظروف سنگی در کنار حس خوب و زیبایی، با سرعت بالا غذایی را که دوست دارید، آماده کنید و نگران زمان زیاد غذا در قابلمه‌های معمولی نباشید.

مزایای داشتن ظروف سنگی در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

همان طور که در بالاتر اشاره شد، یکی از مزیت‌های ظروف سنگی، عدم جذب چربی و مواد غذایی است. این نکته را اگر بخواهیم بیشتر شرح دهیم، می‎توانیم به طرز دیگری نیز نگاه کنیم؛ به این صورت که ظروف سنگی قدرت تمیز شدن بالایی در هنگام شستشو را از خود نشان داده اند و می‌توانید با هر نوع شوینده ای در کوتاه ترین زمان ممکن، این ظروف را تمیز کنید. این خاصیت به دلیل عدم چسبندگی و جذب چربی و مواد غذایی شماست!

 

مزایای داشتن ظروف سنگی در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما خاصیت‌هایی نظیرافزایش انرژی در بدن انسان، بهتر شدن کیفیت خواب، ایجاد نظم در ریتم ضربان قلب، عدم ایجاد حساسیت در بدن، تقویت ایمنی و همچنین افزایش میزان آهن در بدن انسان از جمله فواید استفاده از ظروف سنگی برای سرو غذا است!

مزایای داشتن ظروف سنگی در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

سخن اخر

در نهایت باید گفت که شاید قیمت ظروف سنگی از ظروف با جنس‌های دیگر بیشتر باشد، اما در کنار فواید زیادی که برای بدن دارد، به طول عمر این ظروف نیز باید توجه کنید که دیگر شکستگی و از بین رفتن بسیار نادر است و می‌توانید با یکبار خرید به راحتی تا چندین سال استفاده کنید! در آب و هوای ناسالم امروزی که بیماری‌های بسیاری را برای انسان به وجود می‌آورد، بهتر است که با رعایت چنین نکات ریزی، از سلامت بدن خود بیشتر محافظت کنیم.