همان طور که می‌دانید، یکی از مکان‌هایی که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، کافی شاپ‌ها هستند؛ چرا که به راحتی می‌توان در این مکان کمی آرامش به ذهن خود هدیه دهیم و با سرو یک نوشیدنی سرد یا گرم، حس و حال بهتری را در محیطی دنج تجربه کنیم. اما این که هنگام سرو نوشیدنی یا غذا با چه ظروفی روبرو می‌شویم، از مسائلی است که به راحتی می‌تواند شما را به مشتری دائم و همیشگی یک کافه تبدیل کند. پس اگر کافی شاپ دارید یا در فکر زدن یک کافه دنج و خوب هستید، به این نکته نیز توجه کنید که ظروفی که برای سرو غذا و یا نوشیدنی در جلوی مشتری قرار می‌دهید در بهترین شکل ظاهری و متریال باشند تا باعث انتقال حس خوب به مشتری شود. با ما همراه باشید.

معرفی انواع ظروف کافی شاپ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

لیوان جهت سرو نوشیدنی

یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب لیوان برای کافی شاپ خود باید در نظر داشته باشید، این است که لیوان‌های سرو لاته و کاپوچینو نباید لیوانی معمولی باشند؛ چرا که لیوان‌های معمولی دهانه ای به نسبت کوچک تر دارند که نمی‌توان به تزئین روی کاپوچینو و لاته پرداخت که همین امر از ارزش زحمت شما می‌کاهد.

مورد بعدی جنس لیوانی است که برای سرو کاپوچینو و لاته به کار می‌گیرید. سرامیک و فنجان‌هایی که دسته دارند جزو اولویت‌های کافه داران می‌باشد؛ چرا که با دارا بودن حجم مناسب برای هر یک از این نوشیدنی‌ها و شکل و ظاهر خاص، می‌تواند نوشیدنی خاص و متفاوت از یک کاپوچینو یا لاته معمولی را به مشتری بدهد!

معرفی انواع ظروف کافی شاپ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

همچنین باید اشاره کرد که همین لیوان برای سرو اسپرسو بسیار نامناسب است. اندازه حجم زیادی که این لیوان‌ها به خود اختصاص داده اند، بسیار بزرگ است و حجم مناسب سرو اسپرسو، 90 میلی لیتر می‌باشد که در کنار جنس سرامیکی ظرف مورد نظر بسیار مناسب و ایده آل است. شما به راحتی می‌توانید از نعلبکی و زیر فنجانی‌های خاص و متناسب با رنگ و طرح فنجان اسپرسو برای سرو شکلات بهره بگیرید که بسیار خاص و دوست داشتنی است.

مورد بعدی در انتخاب لیوان مناسب بار گرم، انتخاب سبک آن است که این کاملا به سبک کلی کافه و سلیقه شما بستگی دارد. این که سبک کلی کافی شاپ شما ستنی است یا مدرن، به راحتی می‌تواند انتخاب رنگ شما را از بازه‌های فیروزه ای و سنتی تا رنگ‌های مات یا براق مشکی و سفید و … در دسته مدرن تغییر بدهد.

معرفی انواع ظروف کافی شاپ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

ظروف انتخابی مخصوص بار گرم

همان طور که می‌دانید، دو نوع نوشیدنی در کافی شاپ موجود است که عبارت است از؛ نوشیدنی گرم و نوشیدنی سرد. این که شما به بازار بروید و برای هر دو مدل نوشیدنی ظروف یکسانی را خرید کنید، غلط ترین کار ممکن است! چرا که هر یک از این نوشیدنی‌ها نیاز به یک ظرف خاص برای اجرای هنر‌های تزئینی و همچنین از لحاظ گرم یا سرد نگه داشتن جنس ظروف نیز مهم است. در کنار موارد گفته شده، باید شکل ظاهری ظروف بار گرم و سرد را نیز در نظر گرفت؛ برای مثال رنگ لیوان کاپوچینو یا قهوه بهتر است رنگ‌های گرم و جیغ استفاده شود تا گرمای نوشیدنی را به چشمان مشتری نیز انتقال دهد. یا  برای مثال اگر یک نوشیدنی سرد و یخ سرو می‌شود، بهتر است تا شیشه لیوان بی رنگ باشد تا بخار سرمای روی شیشه لیوان، حس خنکی را به چشمان مشتری بهتر منتقل کند.

معرفی انواع ظروف کافی شاپ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

اگر بخواهیم چند نمونه مثال بزنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای سرو چایی از لیوان‌های شیشه ای و ترجیحا دسته دار، سرو قهوه در ماگ‌های سرامیکی رنگ روشن، برای دمنوش از فرنچ پرس یا لیوان‌های در دار و کاپوچینو و موکا و… نیز در فنجان‌های سرامیکی در اندازه و رنگ‌های مختلف استفاده کرد. پس دقت داشته باشید که همه بودجه خود را برای دکور و فضای کافی شاپ خود خرج نکنید و قسمتی را نیز برای تهیه ظروف خاص و با کیفیت در نظر بگیرید.

معرفی انواع ظروف کافی شاپ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

ظروف انتخابی مخصوص بار سرد

در انتخاب ظروف بار سرد کافی شاپ باید بیشتر دقت کرد؛ چرا که شما تنها محدود به مایعات نیستید و انواع شیک و بستنی نیز جزو بار سرد حساب می‌شوند و باید ظروف خاص در اندازه و طرح خاص خود را داشته باشند. برای مثال بار سردی که خود زیبایی دارد و نیازی به تزئین زیادی ندارد، می‌تواند خود را در دل ظروف شیشه ای بی رنگ جای دهد. و بارهایی که نیاز به تزئین و هنرنمایی دارند را می‌توان در ظروف خاص خود سرو کرد که این هنرها به اوج زیبایی خود برسند.

اگر نوشیدنی مورد نظر مشتری، به صورتی است که نیاز به تکه‌های یخ دارد، شما می‌توانید از انواع لیوان‌های کولین، پیلسنر، های بال، پینت، واین، مارگاریتا، شات و مارتینی استفاده کنید که هر یک زیبایی کافی شاپ شما را به طرز عجیبی بیشتر می‌کند.

اگر تزئینات نوشیدنی سفارش داده شده، به صورتی باشد که لایه لایه در لیوان جای بگیرد، بهترین انتخاب لیوان‌های پایه بلند و با ارتفاع زیاد است که تعداد لایه‌ها را با خیال راحت و جای مناسب تعیین کنیم.

برای سرو موهیتو و لیموناد در اکثر کافی شاپ‌ها از لیوان‌هایی که ضخامت بیشتری دارند استفاده می‌شود که نام این لیوان‌ها کازابلانکا می‌باشد و زیبایی خاصی را از آن خود کرده اند. ناگفته نماند که عده ای نیز از لیوان‌هایی مسی به نام جولیپ و مسکو برای این دو نوع نوشیدنی نز استفاده می‌کنند که سبک خاصی را به کافی شاپ شما می‌بخشد.

چنان چه بار سرد اسموتی باشد، بهتر است که از لیوان‌هایی با دسته و دهانه ای بزرگ استفاده کنید که ترکیب میوه و افزودنی‌هایتان در بهترین شکل ممکن به میز مشتری برسد.

 

_ در مورد سرو غذا در کافی شاپ نیز باید گفت که برای هر غذا، یک ظرف خاص را در نظر بگیرید؛ یعنی به این صورت نباشد که استیک و پاستا هر دو را در یک نوع ظرف سرو کنید. شکل ظاهری، رنگ و طرح، اندازه و گود یا مسطح بودن ظرف شما در هر نوع غذا باید متفاوت باشد تا بتوانید هر روز به تعداد مشتری‌هایتان بفزایید!

معرفی انواع ظروف کافی شاپ در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

سخن آخر

اکنون با چالش‌های ظروف کافی شاپ اشنا شدیم و فهمیدیم که برای هر یک از آیتم‌های خوراکی کافی شاپ باید ظرف مخصوصی را انتخاب کنیم تا مشتری متوجه ارزش خود در این فضا شود و از طرفی باعث جذب مشتری شود. پس با کمی برنامه ریزی برای بودجه ایجاد کافی شاپ، می‌توانید در کنار دکوری منحصر به فرد، ظروفی خاص را برای سرو نوشیدنی و غذا روی میز مشتری خود قرار دهید. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.