ظروف مسی با ظروف استیل ضدزنگ سنتی به میزان قابل توجهی تفاوت دارند و همچنین نگهداری از ظروف مسی نیز به مراتب آسان تر از ظروف دیگر است. امروز در وب سایت فروشگاهی ساور با ما همراه باشید تا با معرفی نکات مهم نگهداری از ظروف مسی به شما کمک کنیم ظروفی به براقی روز اول داشته باشید و کمتر از قبل با این ظروف عالی دچار مشکل شوید. زیرا این ظروف برای سلامت شما و همراهان گرامیتان بسیار مناسب بوده و بصورتی تمام املاح مواد غذایی را بدون هیچگونه آسیب و ای مشکلی درون غذای شما نگهداری میکند. همچنین با مراجعه به این صفحه میتوانید تمامی ظروف مسی موجود در فروشگاه ساور را با بهترین قیمت موجود در بازار و بهترین کیفیت ممکن خریداری کنید. با ما همراه باشید…

از سری تفاوت های مناسب ظروف مسی با دیگر ظروف میتوان به این مورد اشاره کرد که انتهای قابلمه و دیگ های مسی صاف نیست و مستعد تغییر شکل هستند. این مسئله یک نقص تولیدی نیست بلکه یک ویژگی خوب برای ظروف مسی است. اگر بخشی منحنی دیگ به سمت داخل باشد، دیگ به خوبی روی اجاق قرار می گیرد و اگر بخش منحنی به سمت بیرون باشد، کافی است که با دست به آن قسمت فشار بیاورید تا تورفتگی درست شود. چکش زنی مس، باعث تقویت آن شده و تضمین می کند که دیگ شکل خود را تا مدت زیادی حفظ کند.

در اصل دیگ ها و ماهیتابه های مس را می توان بر روی هر نوع اجاق گاز استفاده کرد (به غیر از اجاق های حرارت القایی یا مایکروویو). اگر یک اجاق گاز شیشه ای سرامیکی داشته باشید، بهتر است از ظروف مسی ضخیم استفاده کنید، زیرا با احتمال خیلی کمتری دچار تغییر شکل می شوند. اگر یک اجاق حرارت القایی دارید، از ظرفهای مسی دارای کف فرومغناطیسی استفاده کنید .

تغییر رنگ ظروف مسی

وقتی مس حرارت ببیند، رنگ آن به طیف های مختلف تغییر می کند. به مرور زمان، رنگ ظروف مسی تغییر می کند. این فرایند کاملا طبیعی است و اثر نامطلوبی بر روی غذای پخته شده در ظروف مسی ندارد.

نگهداری از ظروف مسی

چون مس ماده بسیار نرمی است، زود خراش بر می دارد. بنابراین هنگام استفاده از آنها باید توجه داشته باشید که فشار زیادی به ظرف وارد نشود. وقتی از ظروف مسی استفاده نمی کنید، بهتر است آنها را در مکان خشک نگهداری کنید. علاوه بر این توصیه می شود که ظروف مس را با یک کاسه مخصوص لهستانی که توسط سازنده خریدار ارائه شده است تمیز کنید.

 

تمیز کردن ظروف مسی

می توانید ظروف مسی خود را به روش سنتی تمیز کنید: اسفنج نرمی را در محلول آب لیمو و نمک خیس کرده و ظرف مسی با ملایمت با این اسفنج بشورید. هرگز با یک اسفنج زبر، ظروف مسی دارای روکش قلعی را نشورید زیرا این کار به پوشش قلع آسیب می رساند. در این مورد، بهتر است ظرف مسی دارای روکش قلعی را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

سخن آخر

در آخر مقاله “نکات مهم نگهداری از ظروف مسی” باید بگوییم که نگهداری از ظروف مسی و همچنین بالابردی طول عمر این ظروف فقط و فقط به خودتان بستگی دارد و باید همیشه سعی بر این داشته باشید که تمامی ظروف خود را به نحوی نگهداری کنید که از استفاده مداوم و همیشگی از آنها لذت ببرید و آشپزی برای شما دلچسب باشد. با تشکر از انتخاب و اعتماد شما