این روزها اکسسوری و وسایل پذیرایی جالب و خاصی به خانه‌ها و کافه رستوران‌ها اضافه شده است؛ یکی از این وسایل تخته سرو است که زیبایی بسیار چشم گیری را به میز شما می‌دهد. از تخته سرو در هر جایی مانند کافه، رستوران، هتل و خانه و… استفاده می‌شود. در جنس‌های مختلفی به چشم می‌خورد و طرح و رنگ‌های متنوعی را به خود اختصاص داده است که پر طرفدار ترین جنس تخته سرو، چوبی است. با ما همراه باشید تا با این مقوله بیشتر اشنا شوید.

همه چیز راجع به تخته سرو و معرفی انواع آن در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

معرفی تخته سرو

یکی از مواردی که در بسیاری از خانه‌ها رعایت نمی‌شود، عدم همخوانی وسایل پذیرایی از میهمان نسبت به سبک خانه و چیدمان است. امروزه تخته سرو یکی از پر طرفدار ترین وسایل برای پذیرایی است که هم در اکثر خانه‌ها و هم در کافه و رستوران‌ها به وفور به چشم می‌خورد.

همان طور که در بالاتر گفته شد، جنس‌های مختلفی نظیر چوبی، بامبو و پلاستیک و… از این تخته سرو‌ها در بازار مشاهده می‌شود؛ اما بهترین و زیباترین نوع آن، چوبی است که می‌توانید در طرح‌های بسیار متنوع خریداری کنید. زیبایی که این تخته سرو به میز پذیرایی شما می‌دهد، ستودنی است!

همه چیز راجع به تخته سرو و معرفی انواع آن در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

تخته سرو چه کاربردی دارد؟

تخته سرو از جمله وسایلی است که هم می‌توانید به عنوان یک ظرف زیبا برای پذیرایی از آن استفاده کنید، هم تعدادی از شکل و طرح‌ها را به عنوان دیوارکوب و تزئین دیوار استفاده کنید. بسته به بودجه و سلیقه شما، این ظروف در جنس‌های مختلف ام دی اف، بامبو و چوب مصنوعی و… دیده می‌شود.

مزایای داشتن تخته سرو چوبی

  •  انتقال حس خوب و از جنس طبیعت به افراد
  •  بالا بودن مقاومت تخته سروهای چوبی
  •  مناسب برای استفاده انواع غذا، دسر و…
  •  نگهداری آسان و تمیز شدن راحت
  •  دارای وزن کم و مناسب نسبت به ظروف دیگر
  •  دارای خواس ضد باکتریایی و ضد میکروبی
  • همه چیز راجع به تخته سرو و معرفی انواع آن در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

رعایت این نکات در هنگام خرید فراموش نشود!

اگر قصد دارید که یک تخته سرو مناسب و خوب داشته باشید، تنها انتخاب طرح زیبا کافی نیست؛ نکات ذکر شده در ادامه، کمک فراوانی به شما خواهد کرد تا درست ترین انتخاب را داشته باشید.

اندازه: یکی از مهم ترین قسمت‌ها در انتخاب تخته سرو، دقت به اندازه دلخواه است؛ به این منظور که شما تخته سرو را جهت سرو چه چیزی خرید می‌کنید؟ برای مثال تخته ای جهت سرو قهوه است یا پیتزا! این مثال بیانگر همه چیز راجع به این مقوله است. پس قبل از هر چیزی، هدف خود را در خرید تخته سرو به طور کامل شفاف سازی کنید!

شکل: شکل و طرح انتخابی شما، کامل بسته به سلیقه و البته دکوراسیون منزل شما دارد. افرادی که قصد دارند برای کافه یا رستوران خود تخته سرو خریداری کنند، بهتر است که به سمت مدل ‌های ساده و قابل حمل آسان بروید!

همه چیز راجع به تخته سرو و معرفی انواع آن در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

خواص: همان طور که می‌دانید، غذا به صورت مستقیم بر روی این تخته‌ها قرار می‌گیرد؛ از همین رو انتقال باکتری به غذا در سطح بالایی قرار دارد. دقت داشته باشید که تخته سرو‌هایی در بازار هستند که موارد سازنده آن به گونه است که به صورت ضد باکتریایی و ضد میکروبی عمل می‌کند. حتما از این نوع تخته‌ها خرید کنید.

شستشو: هر بار شستشو بعد از استفاده، به طول عمر بالای این ظروف بسیار کمک می‌کند. پس جنس تخته سروی که خرید می‌کنید، باید به گونه ای باشد که در برابر رطوبت مقاوم باشد و از طرفی پس از شستشو بلافاصله خشک کنید تا از خراب شدن آن جلوگیری کنید.

ضخامت: ضخامت تخته ای که انتخاب می‌کنید، کاملا بسته به کاربردی دارد که از آن توقع دارید. برای مثال اگر قصد دارید غذاهای سبک را روی این تخته‌ها سرو کنید، بهتر است که از ضخامت‌های کم و سبک استفاده کنید و برعکس اگر می‌خواهید غذاهای سنگین را سرو کنید، حتما به سمت تخته سرو‌های با ضخامت بیشتر و سنگین تر بروید!

همه چیز راجع به تخته سرو و معرفی انواع آن در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

بهترین روش شستشوی تخته سرو

اگر تخته سروی که انتخاب کردید، از جنس پلاستیکی یا سنگی باشد، به راحتی می‌توانید مانند سایر ظروف بشویید و خشک کنید. اما اگر این تخته‌ها از جنس چوب است، باید کمی در شستشو تفاوت قائل شوید تا مانگاری ظرف‌ها بالاتر رود. برای شستن تخته سرو‌های چوبی، ابتدا باید یک اسکاج نرم و لطیف تهیه نمایید. سپس با استفاده از یک مایع ظرفشویی مناسب تخته‌ها را بشویید. بلافاصله پس از آب کشی با آب گرم، با یک دستمال پارچه ای تمیز، تخته‌ها را خشک کنید.

همه چیز راجع به تخته سرو و معرفی انواع آن در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

افزایش ماندگاری تخته سرو چوبی

اولین نکته ای که بسیار مهم و حیاتی است، حساسیت بالای تخته سرو چوبی به آب و رطوبت است. پس حتما دقت داشته باشید که این تخته‌ها را زیاد در تماس با رطوبت قرار ندهید، یا بعد از شستشو سریع خشک کنید.

مورد بعدی که باید به آن دقت کنید، این است که از مواد غذایی که رنگ دارند و موجب رنگ گرفتن ظروف می‌شوند، برای سرو روی تخته‌های چوبی خودداری کنید؛ چرا که پس از رنگ گرفتن تخته مجبور به استفاده از مواد شوینده‌های قوی هستید و این کار موجب کاهش طول عمر یا آسیب دیدن ظروف چوبی شما خواهند شد.

فقط حتما این نکته را رعایت کنید که در هنگام شستشوی تخته‌های چوبی، از اسفنج‌های نرم بهره بگیرید!

همه چیز راجع به تخته سرو و معرفی انواع آن در فروشگاه اینترنتی ساور Savor

سخن آخر

تخته سرو‌ گزینه مناسبی برای پذیرایی ویژه و زیبا از میهمانان یا مشتری‌های داخل کافه و رستوران است. همان طور که مشاهده کردید، بهترین گزینه تخته سرو‌ها، جنس چوبی آن است که هم می‌توانید زیبایی منحصر به فردی را به میز خود ببخشید و هم از فواید آن بهره مند شوید. طبق نکات ذکر شده، روش نگهداری از این محصول با دوام نیز بسیار آسان است.

پس اگر علاقه دارید تا حال و هوایی خوب را به فضای خانه و کافه رستوران خود ببخشید، به فکر تهیه تخته سرو باشید تا رضایت بالا را در چشم مشتریان مشاهده کنید! از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

شما میتوانید برای خرید انواع تخته سرو از فروشگاه اینترنتی ساور از این لینک اقدام کنید.

اینستاگرام فروشگاه اینترنتی ساور